2010. április 10., szombat

Csavart kenyér



Fogalmam sincs kinél láttam ezt a formázást, így jár aki egy csomó gasztroblogot olvas. Már egy ideje motoszkált bennem, ma reggel kipróbáltam.
A tészta:
15 deka teljes kiőrlésű rozsliszt
15 deka rétesliszt
20 deka finomliszt
2 púpos ek. burgonyapehely
2 lapos tk só
1 púpos ek lenmagpehely
1 tk őrölt kömény és koriander keverék
2 ek olaj
1/2 kocka Budafoki élesztő
1 pohár kefír
kb másfél kefírespohárnyi víz.

Jól bedagasztottam és duplájára kelesztettem. Lisztezett deszkára borítva lisztes kézzel kb 60x60 centisre szét húzkodtam, lapogattam. Egyik irányból harmadolva hajtottam egymásra. A másik irányból a felénél valamivel nagyobbat hajtottam át és a túlnyúló végét aláhajtottam. Aztán tekertem egyet rajta. Még egy jó fél órát kelt, aztán vízzel lekenve bedugtam a sütőbe.
Nagyon finom lett. És a burgonyapehelytől napokig puha marad.

Nincsenek megjegyzések: