2009. június 25., csütörtök

Citromos biribingyó


Tavaly nyáron hozott ilyet Cumesz az egyik topiktalira. Azonnal elkértem a receptjét, de valahogy nem került rá sor mostanáig. Eleve egy egyszerűen összeállítható édesség, én még lustaasszonyítottam.

Egy tálba belereszeltem 2 citrom héját, belenyomtam az egyik levét. Tettem hozzá 6 (vagy 7, nem emlékszem) púpozott evőkanál kristálycukrot, rákotortam egy nagy pohár 20 %-os tejfölt és összekevertem. Kb fél órát hagytam olvadozni benne a cukrot, közben párat kevertem rajta. Egy nagy tálba beletördeltem, kb centisekre, egy 20 dekás csomag babapiskótát. Illetve egy darabot megettem, 2 és felet a tetejére meghagytam. Jól felráztam egy zacskó féltartós tejszínt ( 2,5 decis ) beleöntöttem a tejfölös kulimászba és kézi habverővel összedolgoztam. A kulimász kb 90 %-át ráöntöttem a piskótákra. Kanállal összeforgattam, a maradék kulimászt elsimogattam a tetején. A tetejére raktam a meghagyott piskótákat hogy szép legyen :-) és pár órára betoloncoltam a hűtőbe.

És nem azért hiányzik belőle, mert nem bírtam békénhagyni. Nem olyan lány vagyok én! Hanem hogy látsszon a szerkezete :-)

5 megjegyzés:

szuszmok írta...

Ezt még szuszmok is meg tudja csinálni?:-)))

Nyafkamacska írta...

Simán. És habverő se kell hozzá :-)
De ajánlatos legalább egy éjszakát békénhagyni, hogy a babapiskóta belepuhuljon a kulimászba.

PAMIS Takarító Kft. írta...

Te tényleg ínyenc vagy.
Lassan nem merem olvasni a blogodat, mert ilyenkor mindig elkezdek édességet keresni itthon.

Belly írta...

Citrommisu:-D

Nyafkamacska írta...

Köszi Belly, ez nagyon jó név. A biribingyót úgyse tudja senki elsőre kimondani :-)