2010. február 7., vasárnap

Technikai szám

Technikai számot bejegyzett egyházak kapnak. Ezt a számot kell beírni, mikor az adónk egyik 1%-át fel akarjuk ajánlani nekik.
Sokkolóan hatott rám, mikor egy általam korábban támogatott alapítvány honlapján felfedeztem a technikai számot.
Nem vagyok hívő. Mindig irritált, ha valamely egyház megpróbálta a saját vallási normáit rám tukmálni, beleszólni a magánéletembe. Amint azt is világ életemben szánalmasnak tartottam, ha olyan ember akinek köze nincs a hithez templomi esküvőt tartott. Mert az olyan menő. Szerintem pedig sértő a hívőkre nézve. Hazugság, szemfényvesztés, hitük meggyalázása.
Egy civil szervezet tevékenységéhez úgy gyüjteni támogatást, hogy egyházként bejegyezteti magát ugyancsak hazugság és szemfényvesztés. Szerintem.
Még akkor is, ha egy számomra is nagyon fontos tevékenység, az állatvédelem érdekében teszik.
A cél NEM szentesíti az eszközt.
Szerintem.

Nincsenek megjegyzések: