2009. augusztus 29., szombat

Rozsos-magos minekhíjják



Zsemlének hosszú, kiflinek egyenes, stanglinak kurta. Megenni finom :-)

A hogyanja:

15 deka teljes kiőrlésű rozsliszt
15 deka rétesliszt
15 deka finomliszt
2 evőkanál burgonyapehely
1 teáskanál só
2 evőkanál olaj
1/2 kupak ecet
1/3 kocka friss Budafoki élesztő
2 evőkanál tejföl
2,5 deci víz

2 evőkanálnyi pirított, durvára tört magkeverék (napraforgó és tökmag)

A magok kivételével az egész miskulanciából tésztát dagasztok. Elég kemény lesz. Lefedve duplájára kelesztem, beledagasztom a magokat. Ismét lefedve duplájára kelesztem. Lisztezett deszkán lazán átnyomkodom. 6 felé szedem. Az egyes adagokat a deszkán kézzel ujjnyi vastag téglalappá ellapogatom és feltekerem. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem, vízzel átkenem. Jó fél órát kelesztem egy másik tepsivel letakarva. A sütőt a legmagasabb hőmérsékletem előmelegítem, úgy hogy az aljában egy kistepsiben vizet teszek. Kb 10 percig sütöm ezen a fokozaton, majd közepes lángon. 20 perc sülés után a vizes tepsit kiveszem. Kb fél óra alatt sül meg. Akkor jó, ha az alja kopog.

Nincsenek megjegyzések: